FAQturen HeartLife

Welke vragen over onze facturen worden regelmatig aan ons gesteld:

Klik op uw vraag voor het antwoord.

  1. Waarom ontvang ik pas na 3 maanden een factuur van HeartLife? »
  2. Waarom krijg ik jullie factuur en betalingsherinnering persoonlijk? Mijn zorgverzekering betaalt toch? »
  3. Het bericht van KPN Zorgmessenger krijg ik niet geopend. »
  4. Ik ontvang een mail met een betalingsherinnering, maar ik heb het origineel nooit ontvangen. »
  5. Wat is een DBC-zorgproduct en wat betekenen de codes op de factuur? »
  6. Er staan onderdelen op de factuur die niet kloppen.

 

Staat uw vraag over onze factuur er niet bij?

Zie ook : https://www.heartlife.nl/verzekering-kosten/ of stuur ons een bericht via dit contactformulier:

naam*

email*

uw vraag*

Bent u een mens?

*verplichte velden

 

 

Waarom ontvang ik pas na 3 maanden een factuur van HeartLife?

Op de dag dat u bij ons komt dan wordt er een zogenaamde DBC (Diagnose Behandel Combinatie) ‘geopend’. Deze DBC moet bij HeartLife blijven openstaan tot en met 90 dagen (dat is wettelijk zo geregeld). Dit betekent dat alle zorg die we in deze 3 maanden aan u verlenen, zoals telefonische- en email consulten, vervolgafspraken, etc. allemaal binnen deze DBC (= 1 factuurbedrag) komen te vallen. De factuur mogen wij dan ook pas na deze 90 dagen aan u versturen.

Heeft u vaker en langer zorg nodig bij HeartLife dan zullen we na deze 90 dagen een vervolg-DBC openen.

 

Waarom krijg ik jullie factuur en betalingsherinnering persoonlijk? Mijn zorgverzekering betaalt toch?

Bij HeartLife leveren wij ‘niet gecontracteerde’ zorg. Dit houdt in dat wij geen contracten hebben afgesloten met de zorgverzekeraars. De factuur kunnen we daarom niet naar uw zorgverzekeraar sturen.

Zodra u de factuur van ons heeft ontvangen (en betaalt) kunt u dit declareren bij uw zorgverzekeraar. Het is afhankelijk van uw verzekering of zij alles of een deel aan u vergoeden. Laat u zich goed informeren. Zie ook : https://www.heartlife.nl/verzekering-kosten/.

 

Het bericht van KPN Zorgmessenger krijg ik niet geopend.

Omdat er persoonlijke en ook medische gegevens op uw factuur staan, sturen wij de factuur via de beveiligde mail van Zorgmessenger. Als het goed is heeft u eerder op deze wijze berichten van ons ontvangen en heeft u al een account van KPN Zorgmessenger. Zie ook : https://www.heartlife.nl/privacy/

Foutmeldingen bij het inloggen in KPN Zorgmessenger kunnen diverse oorzaken hebben:

  • Zo kan het dat u incorrecte inloggegevens hebt ingevoerd – als dit de melding is die u krijgt, kunt u het beste nogmaals proberen. Controleer tevens of Caps Lock niet aan staat. Als u te vaak een verkeerd wachtwoord invult, wordt u tijdelijk geblokkeerd – u moet dan 20 minuten wachten voor u het opnieuw kunt proberen.
  • Als u geen geldig e-mailadres heeft ingevuld, kan het zijn dat u een spelfout heeft gemaakt of nog niet in goede orde geregistreerd bent.
  • Als u uw wachtwoord niet meer weet kunt u te allen tijde een nieuwe instellen via de knop ‘Wachtwoord vergeten?’.
  • Als u uw gebruikersnaam niet meer weet kunt u contact opnemen met de helpdesk telefoonnummer: 0204309033 optie 1 (technische vraag) of mail helpdesk@e-zorg.nl

 

Een nieuw account aanmaken? https://www.heartlife.nl/privacy/

 

Ik ontvang een mail met een betalingsherinnering, maar ik heb het origineel nooit ontvangen.

Een herinnering voor een te betalen factuur sturen wij niet via KPN Zorgmessenger, omdat hier hele beperkte gegevens op staan. Wellicht heeft u ons eerdere bericht over de factuur wat wel via KPN Zorgmessenger is gestuurd gemist. Het is ook mogelijk dat deze mail in uw spam of ongewenste mail terecht gekomen.

Is dit niet het geval en heeft u de originele factuur niet in uw bezit, stuurt u dan een bericht via het contactformulier » met het verzoek de factuur opnieuw te sturen. Indien u de factuur per post wilt ontvangen dan kunt u dit aangeven in dit bericht.

 

Wat is een DBC-zorgproduct en wat betekenen de codes op de factuur?

De cardiologische zorg bij HeartLife wordt vergoed via een DBC (Diagnose Behandeling Combinatie). Dit is het totale traject vanaf de diagnose tot en met de (eventuele) behandeling. Diagnose en behandeling leiden samen tot een prijs en een code: de zogenoemde DBC-prestatiecode.

De codes verwijzen naar de aandoening en behandeling die u van Heartlife heeft gekregen. Informatie over DBC en codes kunt u terugvinden op website van de NZA (Nederlandse Zorg Autoriteit) : www.nza.nl.

 

Er staan onderdelen op de factuur die niet kloppen.

Voorbeeld 1:  2 CONSULT             Ik ben niet 2 keer, maar 1 keer bij jullie geweest.

De 2 is een code en niet het aantal consulten.

Voorbeeld 2:  Er staat een hele opsomming van onderzoeken die ik nooit allemaal heb gehad, bijvoorbeeld een Holter.

Voor alle onderzoeken samen geldt 1 code en 1 tarief. Afhankelijk van uw situatie is bepaald welke onderzoeken voor u nodig waren. Op de factuur staan ze inderdaad allemaal genoemd.