FAQturen Heartlife

Welke vragen over onze facturen worden regelmatig aan ons gesteld:

Klik op uw vraag voor het antwoord.

Waarom ontvang ik pas na drie maanden een factuur van HeartLife?

Schakel titel

Toggle content goes here, click edit button to change this text.

Schakel titel

Toggle content goes here, click edit button to change this text.

Op de dag dat u bij ons komt dan wordt er een zogenaamde DBC (Diagnose Behandel Combinatie) ‘geopend’. Deze DBC moet bij HeartLife blijven openstaan tot en met 90 dagen (dat is wettelijk zo geregeld). Dit betekent dat alle zorg die we in deze 3 maanden aan u verlenen, zoals telefonische- en email consulten, vervolgafspraken, etc. allemaal binnen deze DBC (= 1 factuurbedrag) komen te vallen. De factuur mogen wij dan ook pas na deze 90 dagen aan u versturen.

Heeft u vaker en langer zorg nodig bij HeartLife dan zullen we na deze 90 dagen een vervolg-DBC openen.

Waarom krijg ik jullie factuur en betalingsherinnering persoonlijk? Mijn zorgverzekering betaalt toch?

Bij HeartLife leveren wij ‘niet gecontracteerde’ zorg. Dit houdt in dat wij geen contracten hebben afgesloten met de zorgverzekeraars. De factuur kunnen we daarom niet naar uw zorgverzekeraar sturen.

Zodra u de factuur van ons heeft ontvangen (en betaalt) kunt u dit declareren bij uw zorgverzekeraar. Het is afhankelijk van uw verzekering of zij alles of een deel aan u vergoeden. Laat u zich goed informeren. Zie ook hier.

Waarom krijg ik een bericht via Zivver

In het kader van de Wet AVG (Algemene verordening gegevensbescherming) is HeartLife Klinieken verplicht om via een extra beveiligde mailverbinding te communiceren. Sinds 21 december 2020 werkt HeartLife met Zivver. Zo kunnen wij in een vertrouwde omgeving met onze patiënten communiceren.

Bent u patiënt bij HeartLife of komt u binnenkort dan ontvangt u een uitnodiging van HeartLife om via Zivver te communiceren. Wij sturen u een Zivver-bericht en deze opent u met een verificatie-e-mail.

Hieronder leest u een korte gebruiksinstructie:

Open het Zivver-bericht in uw mailbox.

Klik op de knop OPENEN.
Er wordt een nieuw browsertabblad geopend met daarin het Zivver-verificatiescherm.

Klik op Code verzendenZivver verzendt u nu een verificatie-e-mail met een eenmalige code.

Ga terug naar uw e-mail inbox.

Open de verificatie-e-mail die u hebt ontvangen.
Het onderwerp van de verificatie-e-mail ziet er ongeveer zo uit: Toegangscode voor “onderwerp van oorspronkelijk bericht”.

Kopieer de eenmalige code die wordt vermeld in de verificatie-e-mail.

Ga naar het Zivver-verificatiescherm.

Plak de eenmalige code in het vak onder Geef de toegangscode op.

Klik op de knop LEES BERICHT om het bericht te openen.
U kunt nu het Zivver-bericht lezen en beantwoorden.

Het is van belang dat u deze uitnodiging accepteert, zodat u digitaal contact met HeartLife kunt onderhouden.

Wilt u geen gebruik maken van Zivver, dan is het helaas niet mogelijk om digitaal contact met HeartLife te hebben.

Ik ontvang een mail met een betalingsherinnering, maar ik heb het origineel nooit ontvangen.

Een herinnering voor een te betalen factuur sturen wij niet via Zivver, omdat hier hele beperkte gegevens op staan. Wellicht heeft u ons eerdere bericht over de factuur wat wel via Zivver is gestuurd, gemist. Het is ook mogelijk dat deze mail in uw spam of ongewenste mail terechtgekomen.

Is dit niet het geval en heeft u de originele factuur niet in uw bezit, stuurt u dan een bericht via het contactformulier  met het verzoek de factuur opnieuw te sturen. Indien u de factuur per post wilt ontvangen dan kunt u dit aangeven in dit bericht.

Wat is een DBC-zorgproduct en wat betekenen de codes op de factuur?

De cardiologische zorg bij HeartLife wordt vergoed via een DBC (Diagnose Behandeling Combinatie). Dit is het totale traject vanaf de diagnose tot en met de (eventuele) behandeling. Diagnose en behandeling leiden samen tot een prijs en een code: de zogenoemde DBC-prestatiecode.

De codes verwijzen naar de aandoening en behandeling die u van Heartlife heeft gekregen. Informatie over DBC en codes kunt u terugvinden op website van de NZA (Nederlandse Zorg Autoriteit) : www.nza.nl.

Er staan onderdelen op de factuur die niet kloppen.

Voorbeeld 1:  2 CONSULT             Ik ben niet 2 keer, maar 1 keer bij jullie geweest.

De 2 is een code en niet het aantal consulten.

Voorbeeld 2:  Er staat een hele opsomming van onderzoeken die ik nooit allemaal heb gehad, bijvoorbeeld een Holter.

Voor alle onderzoeken samen geldt 1 code en 1 tarief. Afhankelijk van uw situatie is bepaald welke onderzoeken voor u nodig waren. Op de factuur staan ze inderdaad allemaal genoemd.

Staat uw vraag over onze factuur er niet bij?

Zie ook hier of stuur ons een bericht via dit contactformulier:

    naam*

    email*

    uw vraag*

    Bent u een mens?

    *verplichte velden