Kwaliteit & Veiligheid

HeartLife levert graag de beste zorg met de juiste aandacht. Wij stellen alles in werking om de zorg die u van ons ontvangt zo goed en veilig mogelijk te maken.

Dit betekent dat we aandacht schenken aan het continue verbeteren van onze kwaliteit van zorg- en dienstverlening. Ook als patiënt kunt u ons hierbij helpen!

Voorbereiding op uw bezoek aan ons

U kunt als patiënt zelf bijdragen aan een veilige behandeling bij Heartlife.

  • neem een verzekeringspasje en legitimatiebewijs mee
  • denk na over eventuele vragen die u wilt stellen
  • neem een actuele medicatielijst of uw medicijndoosjes mee
  • als er onduidelijkheden zijn of als u iets niet begrijpt, vraag om uitleg
  • volg de instructies en adviezen van uw zorgverlener op
  • als u vragen heeft, neem dan contact met ons op


Uw medicatie

Het is voor ons belangrijk op de hoogte te zijn van de medicijnen die u gebruikt. Daarom verzoeken wij u de doosjes van uw medicijnen mee te nemen of een actuele lijst van uw apotheek. Indien er iets veranderd is in uw medicatie dan verzoeken wij u dit te melden.

Wanneer de cardioloog u medicijnen voorschrijft krijgt u naast het recept ook een overzicht mee van alle medicijnen die u op dat moment gebruikt.
Na afloop van uw afspraak gaat er altijd een brief van de cardioloog naar uw huisarts. In deze brief staat al uw medicatie vermeldt. Zo is de huisarts altijd op de hoogte van de medicijnen die u gebruikt.

Verwisseling van patiënten

Bij alle zorginstellingen die u bezoekt, bestaat het risico dat u verwisseld wordt met een andere patiënt, bijvoorbeeld omdat iemand dezelfde naam of geboortedatum heeft. Het mag duidelijk zijn dat dit zeer onwenselijk is. Wij doen er daarom alles aan om verwisseling van en bij onze patiënten te voorkomen.

Om de kans op verwisseling van onze patiënten te minimaliseren, zullen onze medewerkers uw naam en geboortedatum controleren. Dit doen wij om ervoor te zorgen dat als we met u spreken, wij zeker weten dat we uw gegevens voor ons hebben.

Wij streven ernaar van al onze patiënten een foto in ons systeem te hebben. Met behulp van een foto van u kunnen wij in een oogopslag zien of we de juiste patiënt voor ons hebben. Wij zouden daarom graag de foto van uw identiteitsbewijs inscannen. Indien u hier bezwaar tegen heeft dan kunt u zelf ook een andere goedgelijkende foto meenemen.

Denk mee over onze kwaliteit en patiëntveiligheid!

Als patiënt kijkt u anders aan tegen de zorg die wij leveren dan dat wij dat zelf doen. Uw tips en suggesties zijn daarom erg waardevol. Heeft u ideeën hoe wij onze zorg en onze patiëntveiligheid kunnen verbeteren dan horen wij het graag!